Huishoudelijk reglement verhuur parochiezaal

1. Algemeen
    • De huurder zal de zaal of vergaderlokalen gebruiken als een goede huisvader.
    • De huurder al bij het verlaten van de zaal of vergaderlokalen zorgen dat de verwarming af staat, dat alle verlichting uit is en dat alle ramen en deuren gesloten zijn.
    • De huurders laten nooit persoonlijke zaken achter in de parochiezaal. De verhuurder is nooit verantwoordelijk voor diefstallen, verdwijningen of beschadigingen van persoonlijke zaken.
    • De huurder zal na het beëindigen van zijn activiteit de sleutel opbergen, in het daarvoor voorziene sleutelkastje.
    • Schade aan de infrastructuur van de zaal zal aan de huurder aangerekend worden aan de werkelijke kostprijs van de herstellingen.
    • Toon respect aan onze buren en beperk de geluidsoverlast tot een minimum door alle ramen en deuren gesloten te houden en voor te zorgen dat de muziek niet te luid staat. Voor U is het één avond feest, voor onze buren bijna wekelijks .Hou er rekening mee dat bij aanhoudende klachten over geluidsoverlast het gebruik van een discobar in de toekomst zal verboden worden. Respecteer de geplaatste decibel meter, door geen verlengkabels elders te gebruiken buiten de zaal voor het aansluiten van de discobar. Bij politie controle zal de DJ de gasboete betalen.
    • De rekening voor het huren van de zaal dient ten laatste 2 weken na verzend datum betaald te worden. Bij niet of te laat betalen zal de zaal in de toekomst niet meer kunnen gehuurd worden en wordt de huurder geschrapt uit ons klantenbestand.
  2. Feestzaal
    • Na gebruik dient de grote zaal als volgt opgeruimd te worden :
        • De gebruikte tafels reinigen en afdrogen.
        • De gebruikte tafels aan de kant zetten ( door ze op te nemen, niet door ze te verschuiven, (herhaaldelijk verschuiven van de tafels brengt schade toe aan de tafelpoten)
        • De stoelen terug op de kar plaatsen, de reserve stoelen die uit een bergruimte gehaald worden, terug plaatsen in deze bergruimte.
        • Alle aangebrachte decoratie en ophangingen (plakband – draden) verwijderen.
        • Indien U de geluidsinstallatie gebruikt hebt, schakelaar lessenaar op nul stellen.
  3. Keuken
    • Na het gebruik dient de keuken als volgt opgeruimd te worden :
      • De kraan van de gastoevoer dicht te draaien.
      • Alle gebruikte toestellen uit te schakelen.
      • Alle werkoppervlakten afwassen en af drogen.
      • De gebruikte kookpotten, pannen en ander keukengerei afwassen, afdrogen en terug plaatsen op de juiste bestemming in de keukenkasten.
      • Het gebruikte servies goed afwassen en afdrogen en terug plaatsen op de juiste bestemming in de keukenkasten. Indien het erin gegooid ? wordt zal men een boete aanrekenen van € 20
      • Lege wijn- en likeurflessen en ander glasafval dient men zelf terug mee te nemen. Als onze vrijwilligers dit naar de glasbollen moeten brengen zal er een boete aangerekend worden afhankelijk van de tijd die onze medewerkers nodig hebben om alles weg te brengen. Deze boete kan oplopen van € 5 tot € 20
      • De vloer uitborstelen en het vuil verwijderen.
      • De vuilniszakken uit de keuken verwijderen en in de desbetreffende container plaatsen.
      • Verdwenen keuken materiaal of gebroken serviesgoed zal aangerekend worden tegen kostprijs.
  4. Tapkast en toog
    • Na gebruik dient deze als volgt opgeruimd te worden:
      • Het correct invullen van de stocklijst, zowel bij aanvang als bij het einde van de activiteit, en deze op de afgesproken plaats leggen.
      • De gebruikte frigo’s leegmaken en uitschakelen.
      • De lege en de volle flessen sorteren in hun bakken en op hun plaats in de bergruimte zetten.
      • De gebruikte glazen spoelen, afdrogen en op hun zetten.
      • De gebruikte dienbladen afwassen, afdrogen en op hun plaats zetten.
      • De toog en de tapinstallatie reinigen.
      • Indien gebruikt de koeling van de tapinstallatie afschakelen.
      • De vuilbakken leeg maken.
      • De vloer vegen en vuil verwijderen.
      • Indien de frigo’s niet worden leeg gemaakt zal een boete aangerekend worden afhankelijk van de tijd die nodig is om alles op orde te maken. Deze kan oplopen tot € 20.
  5. Sanitair
    • Gelieve het sanitaire gedeelte zo proper mogelijk achter te laten, gelieve zelf ook eens na te kijken gedurende de activiteit.

Laatst aangepast op 2 mei 2020